porównanie: izziLingo a szkoła jezykowa – kto czyta, nie błądzi :)




Lubisz decydować, czy wolisz, kiedy decydują za Ciebie?

Dla każdego z nas ważne jest wyrażanie swoich potrzeb, emocji. Człowiek w każdym wieku ma potrzebę komunikacji. Nie, jak dorośnie. Nie, jak przejdzie kilka etapów. izziLingo oferuje jeden spójny zestaw wiedzy osobom w każdym wieku (dzieci 9+, młodzież, dorośli). Dajemy pełny zestaw narzędzi.

Szkoła językowa jest ułożona według poziomów. Testuje Cię na dzień dobry, określa poziom i przyporządkowuje do grupy. Decyduje, co poznasz w tym roku, jaki wycinek wiedzy, jakie możliwości komunikacji. Narzędzia potrzebne Ci teraz możesz poznać dopiero za kilka lat. (np.: Czy proponując dziecku na początku naukę nazw kolorów, zwierzątek i liczenia do dziesięciu uwzględnia się ich potrzeby komunikacji?) Ponadto, trafiając na dany poziom uczysz się i trenujesz tylko przypisane do niego elementy – łatwo zapomnieć co było rok temu, skoro w tym roku tego nie powtarzasz. Ostatecznie, wiele poziomów sprawia błędne wrażenie, że masz do czynienia z czymś bardzo skomplikowanym.

Nauczyć się, czy chodzić na zajęcia?

Program metody izziLingo umożliwia poznanie języka angielskiego w 30 tygodni. Ze względu na fakt, iż jesteśmy tak bardzo przyzwyczajeni, że na angielski chodzi się latami, ten cel może wydawać się trudny do osiągnięcia. Wystarczą jednak cztery tygodnie w izziLingo, aby móc mówić o przyszłości, przeszłości, sprawach ogólnych i nastawienie szybko się zmienia 🙂

Program szkoły językowej jest zazwyczaj kalką programu szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum. Jak to sprawdzić? Można zapytać o program lub przejrzeć podręcznik kursowy. Jeżeli ma on znaczek ministerstwa lub zgodności z podstawą programową, to oznacza, że jest dopuszczony do nauki w szkołach państowowych. Wtedy szkoła jezykowa będzie uczyć Cię tak długo, jak szkoła państwowa. Natomiast w systemie państowym nauka rozłożona jest na tyle lat nie dlatego, że przedmiot jest tak skomplikowany, tylko dlatego, że trzeba ucznia czymś zająć przez te wszystkie lata 🙂

Samodzielność, czy przywiązanie?

Moim celem jest Twoja samodzielność z językiem angielskim, co wymaga oczywiście zaangażowania w naukę z Twojej strony. Każdy element metody izziLingo jest podporządkowany temu, aby ułatwić Ci osiągnięcie tej samodzielności.

Tradycyjna szkoła językowa oferuje wiele lat nauki i wiele książek do przerobienia. Przywiązuje ucznia zamiast go usamodzielniać.

Spójność wiedzy, czy dawkowanie wiedzy?

Jedną z cech języka angielskiego jest możliwość zastosowania jednej reguły do kilku sytuacji. Metoda izziLingo wykorzystuje tę dogodność, przekazując wiedzę kompleksowo. Omawiając każdy element programu poznajesz wszystkie jego zastosowania. Jest to duże ułatwienie dla Ciebie, bo poznając jedną zasadę masz wiele możliwości wykorzystania jej w praktyce. Buduje to pewność wiedzy, zachęca do korzystywania ze swoich  umiejętności i motywuje do dalszego poznawania języka angielskiego. Pokazuję również, że do każdej sytuacji można podejść na kilka sposobów, co uczy umiejętności radzenia sobie w rzeczywistych sytuacjach. Kolejnym istotnym elementem metody izziLingo jest ułożenie zagadnień w naszym programie tak, aby każdy następny krok wynikał z poprzedniego, aby był budowaniem na tym, co już wiesz. Pokazuje to powiązania między elementami język angielskiego, ułatwia ich zapamiętanie i pozwala ułożyć je w całość.

W szkole językowej poznajesz wiedzę w podziale na tematy, np.: „moje miasto”, „zeszłe wakacje” i przy każdy temacie poznajesz jedną regułę. Kolejny temat nie musi być związany z poprzednim. Nie byduje to spójnego obrazu języka, tylko obraz osobnych zagadnień. Ponadto, wiedza jest dawkowana. Co to oznacza? Przykładowo, najpierw dowiadujesz się, że Present Continuous służy do mówienia o tym, co robisz w tej chwili. Potem, że do czynności tymczasowych a w kolejnym roku okazuje się, że jeszcze do przyszłości. Buduje to w uczniach przekonanie, że: “Zawsze mogę czegoś jeszcze nie wiedzieć i popełnić błąd”. Czy to zachęca do mówienia? Czy to motywuje?